Επίσκεψη στην Όσσα!


Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022 επισκεφθήκαμε το Δημοτικό Σχολείο της Όσσας, το σχολείο όπου πήγαινε ο Δημήτρης πριν έρθει φέτος στην τάξη μας, στο σχολείο των Λαγυνών.

Φτιάξαμε όλα τα παιδιά του Δ2 σελιδοδείκτες, δωράκια για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Όσσας και ξεκινήσαμε με το λεωφορείο.

Όταν φτάσαμε μας κέρασαν χυμούς και γλυφιτζούρια, γνωριστήκαμε με τα παιδιά, παίξαμε μαζί τους και οι δάσκαλοι μας ξενάγησαν στο χωριό. Επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο (το παλιό δημοτικό σχολείο της Όσσας) και το παλιό Παντοπωλείο-Μουσείο της Όσσας!

Διαβάστε τι μας έκανε εντύπωση απ’ όλα όσα είδαμε και ζήσαμε στην Όσσα!!!

Μου έκανε εντύπωση…

Που μας φιλοξενήσανε. Το πινκ-πονκ και το ποδοσφαιράκι που δεν παίξαμε (Αλέξανδρος). Ότι έχουνε παιχνίδια, ότι έχουνε μουσείο, ότι έχουνε και τα δύο γήπεδο του μπάσκετ. Ήταν πολύ καλά παιδιά (Ντενίσα). Ότι ήταν μόνο 33 παιδιά. Διαφέρει το σχολείο της Όσσας ότι έχει μουσείο. Υπάρχει και στα Λαγυνά και στην Όσσα Βιβλιοθήκη. Από τις τάξεις που έκανε εντύπωση ότι είχε βιβλία για δεινόσαυρούς. Μου άρεσε ότι έχει παιδική χαρά και μουσείο (Κωνσταντίνος). Ότι είχε πάρκο (Ευάγγελος).

Ότι κάθε παιδί νοιαζόταν για εμάς και ότι δεν έλεγαν «όχι είσαι πολύ μικρή για να παίξουμε». Και όλοι τους έκαναν ησυχία και χαμογελούσαν. Μας περίμεναν για να παίξουμε μαζί και άμα κάναμε κάτι λάθος μας έλεγαν «δεν πειράζει» και δεν έλεγαν «όχι έτσι» (Νίνα). Ότι έχει μια τόσο μεγάλη και ωραία παιδική χαρά, ενώ το σχολείο έχει τόσο λίγα παιδιά. Το σχολείο της Όσσας έχει μια ωραία και μεγάλη παιδική χαρά και το σχολείο των Λαγυνών δεν έχει. Το σχολείο της Όσσας έχει τέσσερις τάξεις, ενώ το σχολείο των Λαγυνών έχει δεκατρείς τάξεις. Μου άρεσε ότι το σχολείο της Όσσας είναι τόσο ήσυχο (Δήμητρα). Οι παιδικές χαρές και ότι έχει λιγότερα παιδιά, ότι είχαν γήπεδο μπάσκετ και ήμασταν έξω και παίζαμε. Με έκανε εντύπωση το ποδοσφαιράκι. Έμαθα ότι κάποια σχολεία έχουν πολύ λίγα παιδιά (Άκης). Πως το σχολείο της Όσσας είναι πολύ μικρό. Διαφέρει γιατί εμείς δεν έχουμε παιδική χαρά ενώ η Όσσα έχει παιδική χαρά. Και μου άρεσε γιατί είχε μεγάλη αυλή για να παίζουμε (Γιώργος). Στο σχολείο της Όσσας σε κάθε τάξη είχε λίγα παιδιά, δηλαδή, 4, 5, 6 μαζί (Εύα). Ότι έχει παιδική χαρά και που έχει λιγότερους μαθητές. Μου άρεσε που επισκεφθήκαμε τα παιδιά της Δ΄τάξης. Μου έκανε εντύπωση ότι ήταν μικρές οι τάξεις και λίγοι οι μαθητές (Δημήτρης, Γ.). Ότι το σχολείο της Όσσας έχει 33 παιδιά. Μου άρεσε από το σχολείο της Όσσας το ποδοσφαιράκι που δεν παίξαμε (Δημήτρης, Κ.).

Που έκαναν 2 τάξεις μαζί. Τα παιδιά είναι πιο λίγα από το σχολείο των Λαγυνών. Μου άρεσε όλο το σχολείο (Αναστασία). Μου άρεσε πολύ που πήγαμε. Μου άρεσε περισσότερο η παιδική χαρά (Ελένη). Πως ήταν όλο το σχολείο 33 παιδιά και πως ήταν μικρό το σχολείο της Όσσας. Είναι μεγαλύτερο το σχολείο των Λαγυνών. Τα παιδιά είναι 250. Μου άρεσε πως έκανα φίλους και πως είχε παιδική χαρά. Εγώ δεν έμαθα κάτι καινούριο (Μαριαλένα).

Τα παιδιά και οι δάσκαλοι της Όσσας…

Είναι ευγενικοί πολύ. Έκανα φίλο τον Αντώνη (Ντενίσα). Μια χαρά και τα παιδιά και

οι δάσκαλοι. Τα παιδιά της Όσσας ήταν ευγενικά και χαρούμενα. Δεν έκανα καινούριους φίλους (Κωνσταντίνος). Τα παιδιά και οι δάσκαλοι μας υποδέχτηκαν πολύ καλά. Τα παιδιά του σχολείου ήταν πολύ καλά. Έκανα φίλο τον Δημήτρη της πέμπτης τάξης (Ευάγγελος). Οι δάσκαλοι/ες μας υποδέχθηκαν πολύ ευγενικά. Τα παιδιά της τάξης ήταν τέλεια και ευγενικά. Έκανα 6 φίλες. 5 μεγάλες της έκτης και 1 μικρή Στέλλα. Η καλύτερη στιγμή ήταν όταν γνωριστήκαμε επειδή είχε χιούμορ και ήταν πολύ ευγενική (Νίνα). Μας υποδέχτηκαν με χαρά και ωραία διάθεση. Τα παιδιά ήταν πολύ ήσυχα και έπαιζαν πολλά παιχνίδια στο διάλειμμα και στην ώρα της γυμναστικής. Η καλύτερη στιγμή ήταν όταν παίξαμε εκείνο το παιχνίδι για να γνωριστούμε (Δήμητρα). Μας υποδέχτηκαν ευγενικά και μας χαιρέτισαν με χαρά

και έκπληκτοι. Κανένα φίλο δεν έκανα (Άκης). Μας υποδέχτηκαν με ευγενικό τρόπο και μας έδειξαν τα παιδιά και τις τάξεις και η καλύτερη στιγμή ήταν όταν περιγράφαμε ο ένας τον άλλον (Γιώργος). Μας υποδέχθηκαν φιλικά. Εμένα με αγκαλιές. Η αγαπημένη μου στιγμή ήταν όταν παίξαμε το παιχνίδι γνωριμίας. Επίσης, έμαθα πολλά πράγματα για την Κυριακή (Δημήτρης Κ.). Μας υποδέχθηκαν με πολύ χαρά κι ευγενικά. Τα παιδιά της Όσσας ήταν αγαπημένα και παίζανε όλα μαζί (Εύα).  Μας υποδέχθηκαν με πολλή αγάπη και χαρά. Τα παιδιά της Όσσας ήταν χαρούμενα και έκπληκτα. Γνώρισα παιδιά αλλά δεν έκανα φίλους ή φίλες ακόμα. Η καλύτερη στιγμή μαζί τους είναι που ήμασταν έξω από το Λαογραφικό Μουσείο (Δημήτρης, Γ.). Μας υποδέχθηκαν με καλοσύνη, με ευγένεια, με χαρά, με αγάπη. Τα παιδιά της Όσσας ήταν τέλεια. Κάναμε καινούριους φίλους. Μου έκαναν εντύπωση τα παιδιά γιατί ήταν λίγα, οι τάξεις ήταν ωραίες, τα μαθήματα ωραία και οι δάσκαλοι ήταν ευγενικοί. Η καλύτερη στιγμή ήταν που μας ξενάγησαν (Αναστασία). Πολύ ευγενικά, πολύ λίγα και μπορούσαν να κάνουν εύκολα μάθημα. Η καλύτερη στιγμή ήταν όταν παίζαμε το παιχνίδι που κάναμε φίλους (Ελένη). Μας υποδέχθηκαν τα παιδιά και οι δάσκαλοι με πολύ καλό τρόπο. Τα παιδιά της Όσσας ήταν πάρα πολύ καλά. Εγώ έκανα καινούριες φίλες την Ιουλία και τη Μαρία. Η καλύτερη στιγμή μαζί τους είναι πως όταν παίξαμε παιχνίδι (Μαριαλένα).

Το Λαογραφικό Μουσείο και το παλιό Παντοπωλείο…

Από το Λαογραφικό Μουσείο θυμάμαι πως γράφανε με κιμωλία, πως βάφανε με μια μηχανή, με το ξύλο και με τα χέρια και πως δεν είχαν ψυγείο (τα παλιά χρόνια). Είχαν ένα μπλε πραγματάκι. Από το παλιό Παντοπωλείο (έμαθα) πως έκαιγαν λάμπες με πετρέλαιο και πως κάποια φαγητά τα κρεμούσαν πάνω στο ταβάνι (Μαριαλένα).

Το Λαογραφικό Μουσείο ήταν πολύ όμορφος τόπος. Όλα δούλευαν παλιά. (Μου άρεσε) το τι υπήρχε μέσα και τα πράγματα και ότι ήταν παλιά, όλα ξεσκονισμένα και τα πρόσεχαν πάρα πολύ (Νίνα). Το Λαογραφικό Μουσείο είχε μέσα κάποια πράγματα που χρησιμοποιούσαν τα παλιά χρόνια. Στο παλιό Παντοπωλείο είδα πού αποθήκευαν τα τρόφιμα, τις σχολικές τσάντες των παιδιών, τα τετράδια και πολλά άλλα πράγματα (Δήμητρα). Παλιά τα μπισκότα ήταν σε σιδερένιους κύβους (Άκης). Στο μουσείο έδειχνε πώς ήταν παλιά τα τζάκια, πώς ήταν οι πλάστες που πλάθανε ψωμί και στο παντοπωλείο είχε παλιά θρανία και παλιά πράγματα. Μου άρεσε περισσότερο που μας έδειχνα παλιά πράγματα κι έμαθα πώς ήταν παλιά τα θρανία και οι καρέκλες (Γιώργος). Μου άρεσε από το Λαογραφικό Μουσείο, η τάξη του παλιού χρόνου και από το Παντοπωλείο που τα είχαν κρεμαστά τα λουκάνικα (Δημήτρης Κ.). Θυμάμαι από το Λαογραφικό Μουσείο που είδαμε πώς ήταν τα παλιά θρανία και οι παλιοί πίνακες. Στο παλιό παντοπωλείο είδαμε πολύ παλιά πράγματα (Εύα). Θυμάμαι που στο Λαογραφικό Μουσείο μας έδειξε το κουδουνάκι της αγελάδας. Μου άρεσε περισσότερο που ήταν το ψυγείο κρεμασμένο (Δημήτρης Γ.). Από το Λαογραφικό Μουσείο θυμάμαι πού έβαζαν τα φαγητά που περίσσευαν. Από το Παντοπωλείο θυμάμαι τις κασετίνες. Είδαμε διάφορα πράγματα. Μου άρεσε περισσότερο το τζάκι. Μάθαμε κάτι καινούριο (Αναστασία). Μου άρεσαν τα ρούχα που φορούσαν οι γυναίκες για να κάνουν ψωμί (Ελένη).