Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες που έχει καθιερωθεί να εορτάζεται στις 3 Δεκέμβρη, πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών της Γ’ τάξης σχετικά με τις αναπηρίες και τη διαφορετικότητα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/ριες του Γ΄2 τμήματος του σχολείου μας επισκέφθηκαν το 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και συνέπραξαν με τους/τις μαθητές/ριες του σχολείου αυτού.
Γνωρίστηκαν, παίξανε, χορέψανε, συζήτησαν και ανταλλαξανε κεράσματα. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες σύμπραξης, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όλα τα παιδιά με ή χωρίς αναπηρίες έχουν τις ίδιες ανάγκες, όπως φροντίδα και αγάπη. Έπειτα παρουσίασαν την εμπειρία τους και τα συναισθήματά τους από την επίσκεψη αυτή στους μαθητές των άλλων δύο τμημάτων της Γ’ τάξης.
Τέλος, πραγματοποιήθηκαν βιωματικά παιχνίδια ευαισθητοποίησης προκειμένου οι μαθητές/ριες να προσπαθήσουν να μπουν στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία και ν’ αντιληφθούν τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του.
Σκοπός:
Ο σκοπός της δράσης είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές της Γ’ τάξης σχετικά με την έννοια της αναπηρίας και της διαφορετικότητας, προάγοντας την αλληλεγγύη και την αποδοχή των ατόμων με αναπηρία. Μέσω της επίσκεψης στο 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και των βιωματικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν από πρώτο χέρι την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία και να κατανοήσουν τις ανάγκες τους, όπως είναι η φροντίδα και η αγάπη.
Στόχοι:
- Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση: Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της αναπηρίας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή τους ζωή.
- Καλλιέργεια αλληλεγγύης και σεβασμού: Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση και ο σεβασμός για τις ανάγκες και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, ενισχύοντας την κοινωνική αλληλεγγύη και την αποδοχή.
- Εμπειρία βιωματικής μάθησης: Μέσω της άμεσης επαφής με τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου, οι μαθητές να βιώσουν τη διαφορετικότητα και να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως αναπηρίας, έχουν ίσα δικαιώματα και ανάγκες.
- Προώθηση της συνεργασίας: Να αναπτυχθούν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας με άτομα που έχουν διαφορετικές ανάγκες και να ενισχυθεί η αίσθηση κοινότητας.
- Δημιουργία θετικής στάσης και αλλαγής νοοτροπίας: Μέσα από τις δραστηριότητες και τα βιωματικά παιχνίδια, οι μαθητές να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα και να αναγνωρίσουν τη σημασία της αλληλοϋποστήριξης.
Αυτοί οι στόχοι αποσκοπούν στο να δημιουργήσουν μια πιο συμπεριληπτική και ευαισθητοποιημένη κοινωνία, ξεκινώντας από το σχολικό περιβάλλον.
(Σαμαρά Παναγιώτα Δ/ντρια ΠΕ70- Χηροπούλου Αρχοντία ΠΕ70-Μιχαήλ Φωτεινή ΠΕ71)
Μετά την επίσκεψη του Γ2 στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με όλα τα παιδιά της Γ για να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους και να συζητήσουν την εμπειρία που είχαν από αυτή τη σημαντική επίσκεψη. Σκοπός της συνάντησης ήταν να αναδειχθεί η αξία της αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών ομάδων και σχολείων, καθώς και να οργανωθούν κοινές δράσεις που θα ενισχύσουν τη συνείδηση και την αλληλεγγύη μεταξύ των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τα παιδιά του Γ2 αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους και τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου. Όλοι εξέφρασαν θαυμασμό για τη ζεστή ατμόσφαιρα του σχολείου και για την εντυπωσιακή υποστήριξη που προσφέρουν στους μαθητές τους οι δάσκαλοι και το προσωπικό. Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια ευκαιρία να αναγνωρίσουν όλοι την ανάγκη για περισσότερη ευαισθητοποίηση και την προώθηση της ένταξης ατόμων με ειδικές ανάγκες στην καθημερινή κοινωνία.
Μετά την ανταλλαγή των εντυπώσεων, οι μαθητές της Γ, συμμετείχαν σε μια σειρά από δράσεις και παιχνίδια που διοργανώθηκαν για να τιμηθεί η μέρα. Οι δράσεις είχαν στόχο να ενισχύσουν τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών και να προάγουν τη δημιουργικότητα και τη συλλογικότητα. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά για να δημιουργήσουν καλλιτεχνικά έργα, να συμμετάσχουν σε αθλητικές δραστηριότητες και να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μια όμορφη γιορτή, όπου τα παιδιά παρουσίασαν τα έργα τους και αντάλλαξαν χαμόγελα και εμπειρίες. Η δράση αυτή δεν αποτέλεσε μόνο μια ευκαιρία για μάθηση και ψυχαγωγία, αλλά και μια πολύτιμη στιγμή για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των μαθητών από διαφορετικά σχολεία και τμήματα.
Αυτή η συνάντηση και οι κοινές δράσεις αποτελούν ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός πιο ενωμένου και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, όπου η συνεργασία, ο σεβασμός και η αλληλεγγύη είναι οι βασικοί πυλώνες της καθημερινής ζωής των μαθητών.
(Παρζιάλη Ζωή ΠΕ11-Μαυρίδου Χρύσα ΠΕ70-Μιχαήλ Φωτεινή ΠΕ71-Μουτζέλου Μαρίνα ΠΕ71)