Τα παιδιά ερευνούν το περιβάλλον του σχολείου


Καθώς μελετούσαμε θέματα σχετικά με τη μόλυνση του περιβάλλοντος, αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα στον χώρο του σχολείου. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες, παρατηρήσαμε, καταγράψαμε αυτά που είδαμε και βγάλαμε τα παρακάτω συμπεράσματα:

1Η ΟΜΑΔΑ

Η ομάδα μας βγήκε στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών και αφού τη γυρίσαμε όλη παρατηρήσαμε διάφορα σκουπίδια πεταμένα όπως: τσιγάρα, πλαστικά μπουκάλια, γυαλιά, αλουμίνια και πλαστικά σακουλάκια. Όλα αυτά που βρήκαμε ξέρουμε ότι μολύνουν πολύ το περιβάλλον. Πρέπει λοιπόν κάτι να γίνει, δε νομίζετε; Τι λέτε θα βοηθήσετε να βελτιωθεί η κατάσταση;    (Παναγιώτα, Σίλβη, Περσεφόνη, Μαρία)

2Η ΟΜΑΔΑ

Η ομάδα μας είχε σκοπό να παρατηρήσει πόσα οχήματα θα περάσουν από έναν κεντρικό δρόμο των Λαγυνών σε 10 λεπτά. Σε 10 λεπτά πέρασαν 51 αμάξια, 5 φορτηγά και κανένας πεζός. Το συμπέρασμα λοιπόν που βγάλαμε είναι πως όλοι σχεδόν μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους και έτσι μολύνουν την ατμόσφαιρα (Οδυσσέας, Νίκος, Ραφαήλ, Δημήτρης)

3Η ΟΜΑΔΑ

Μια μέρα είχαμε κάνει μια έρευνα στο σχολείο μας για τα σκουπίδια και τους κάδους που υπάρχουν. Είδαμε ότι υπάρχουν 6 κάδοι για να πετάνε τα παιδιά τα σκουπίδια τους σε αρκετά σημεία της αυλής. Ένας από αυτούς ήταν τελείως γεμάτος και δε χωρούσε άλλα σκουπίδια. Επίσης στη μια ώρα που ήμασταν έξω είδαμε ότι ένα παιδί είχε φάει τα γαριδάκια του και το σακουλάκι το πέταξε κάτω. Έτσι, σίγουρα μολύνει το περιβάλλον (Σταύρος, Θεόφιλος, Θανάσης, Γιώργος)

4Η ΟΜΑΔΑ

Παρατήρηση νερού: Η δική μας η ομάδα πήγε στις βρύσες του σχολείου για να παρατηρήσουμε αν τα παιδιά σκέφτονται και κάνουν οικονομία στο νερό. Μέσα σε 15 λεπτά παρατηρήσαμε ότι 10 παιδιά άφησαν τη βρύση ανοιχτή όσο έπλεναν τα χέρια τους και  10 την έκλεισαν. Όταν αφήνουμε ανοιχτή τη βρύση γίνεται μεγάλη σπατάλη νερού και το γλυκό νερό δεν είναι ατέλειωτο και άπειρο στον πλανήτη. Όλοι μας πρέπει να το σκεφτόμαστε αυτό! (Δήμητρα, Αγάπη, Στελίνα)

Και για κατακλείδα, η Μαρία έγραψε:

«Μια μέρα πρέπει να μάθουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον, γιατί μέσα σε αυτό μεγαλώνουμε, αυτό μας δίνει τα πάντα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην πληγώνουμε τη φύση».

Τα παιδιά του Δ2

(Η ζωγραφιά είναι του Πασχάλη)